Juhannuksena jatkoin kannen muotoilua. Ensiksi leikkasin ja hioin ylimääräiset pois niin kansiluukkujen kuin köysikiinnikkeidenkin paikoista. Rautakaupasta ostamani viila sopi erinomaisesti ylimääräisten liimojen hiomiseen, joten hioin entistäkin paremmin myös jo edellisellä kerralla hiomani köysikiinnikkeet.

Kanootin keula alkaa olla jo kuosissaan.

Keulimmainen köysikiinnike hiottuna, vielä on hitunen ylimääräistä liimaa hiomatta.

Lähes valmis kansiluukun paikka. Seuraavan kerran, kun kansi käännetään, kittaan paikan tasaiseksi ja pyöristän kulmat.

Kanootin peräpään iso soikea kansiluukku oli vielä kiinnittämättä, joten liimasin sen ja taaimmaisen köysikiinnikkeen paikalleen. Näiden liimauksen yhteydessä takakansi oli hieman nostettu paikoiltaan muotista, jotta liimattavat osat eivät tukeutuisi kanootin muottiin ja asettuisi siten väärään paikkaan.

Liima ei vielä seuraavana aamuna kestänyt hiomista, joten sahasin vain hyvin varovasti ylimääräiset noin pääpiirteissään pois. Samalla tein merkintöjä kanteen siitä mihin köysikiinnikkeisiin tulevia hiilikuitutankoja varten tehdään jatkossa kolot.

Kanootin takakansi. Punaisella on merkitty köysikiinnikkeeseen tulevan hiilikuitutangon paikka.

Näiden toimenpiteiden jälkeen oli aika jälleen kerran kääntää kansi ympäri aputukiensa varaan. Se ei ihan hujauksessa onnistu, vaan siinä vierähtää helpostikin tovi, kunnes kansi taas lepää oikealla paikallaan 13 nuppineuloilla muottiin kiinnitetyn aputuen varassa.

Takakansi altapäin.

Lähikuva etukansiluukusta altapäin.

Nyt hioin pahimmat liimavalumat pois ja liimaussaumojen pinnat noin kevyesti. Tämän jälkeen levitin epoksia niin kansiluukkujen alapinnoille, liimasaumoihin kuin eniten hiottuihin kohtiinkin kanootin alapinnalla. Näin siksi, jotta kansi kestäisi paremmin hiomista, kuin myös tiivistämään saumat niistä kohdista mistä liimaus on jäänyt heikoksi. Epoksin jälkeen ikkuna-ajan puitteissa levitin vielä epoksikittiä saumojen päälle loiventamaan kulmia, jotta lasikuitumaton levittämien olisi mahdollista ilman harmillisia ilmakuplia. Sen jälkeen ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin jäädä odottamaan liiman kuivumista hiontakuntoon.

Kitattu köysikiinnike altapäin. Vaatinee jonkunkin verran hiomista kunnes tämä on muodoiltaan siisti ja tasainen.

Kitattu kansiluukun paikka. Eiköhän tästäkin ihan siisti hiomalla saada.